De beste match
Hoe vind je de medewerker die perfect past binnen jouw bedrijf? Los van het feit dat de markt overspannen is, wil je personen aan je binden die passen bij dat waar jij voor staat en waar je voor gaat. Dit is natuurlijk vastgelegd in een missie en visie, daar is over nagedacht, dat is je bestaansrecht. Maar snapt iedereen wat je daar te vertellen hebt? Is het concreet genoeg? Vaak zijn een missie en visie abstract met mooie volzinnen. De vraag is wat je er mee wilt bereiken. Wat je beloof jij je klanten en medewerkers?
Uit onderzoek en ervaring blijkt dat als jij je missie en visie samenvat in een merkverhaal en afsluit met een belofte, je dan een sterke basis hebt. Een goede pitch die door iedereen uitgelegd en begrepen kan worden. Door jou, je stakeholders, je medewerkers en je klanten. Het vormt de wortels van je organisatie. Wortels van een fruitboom met verschillende smaken, jouw merkboom.
Als Ficant zijn we sterk in het vertalen van een missie en visie naar een merkverhaal met belofte. Een merkverhaal dat overal en altijd van toepassing is.
Loop jij ook te stoeien met het vertalen van je missie en visie naar een concreet verhaal? Neem dan eens contact op. De ingrediƫnten voor het vuur heb je al, wij helpen je de vlam te ontsteken.
En voorbeelden? Die hebben we. Kijk maar eens bij de cases naar MAAK Techniek, Qapqa, Het Betere Boerenerf, Syntera en Ministerie van Defensie.
Heb je dan alles voor elkaar om de juiste persoon te boeien en binden? Nee. Ook jouw organisatie-DNA, de doelgroep en jouw aanbod zijn essentieel. Daarover binnenkort meer.