CEO, hoe zit het met je SEO?

Ondernemer, directeur, bedrijfsleider, manager, hoe je jezelf ook noemt… je wilt dat jouw bedrijf of organisatie goed vindbaar is voor klanten. Een belangrijk onderdeel hiervan is SEO, oftewel Search Engine Optimization. Wel eens het idee dat er meer omzet uit jouw website te halen valt? Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat jouw website hoog scoort in zoekmachines zoals Google. Alleen al door basisbeginselen toe te passen valt er met beperkte middelen al veel winst te behalen als MKB’er. In deze blog geven we jou als doelgerichte ondernemer een aantal tips en inzichten waarmee je jouw SEO-strategie verbetert.

Keyword onderzoek

Zoekwoord onderzoek is de eerste en meest belangrijke stap om een goede SEO-strategie op te zetten. Het is namelijk van groot belang dat je de juiste zoekwoorden gebruikt op jouw website. Globaal komt het erop neer, of op jouw website het antwoord is te vinden van de zoekopdracht van jouw potentiële klant. De eerste stap is dus om in kaart te brengen waar jouw doelgroep naar zoekt, en welke woorden het daarvoor gebruikt.

Tools als Google Keyword Planner, Ahrefs of SEMrush helpen je om de juiste zoektermen te achterhalen. Wanneer je de juiste zoekwoorden hebt bepaald, kun je deze op strategische plekken op jouw website verwerken, zoals in de titels, koppen en in de content van de pagina.

On-page optimalisatie

Dit is een andere belangrijke stap om een goede SEO-strategie te realiseren. Allerlei elementen van webpagina’s kunnen geoptimaliseerd worden voor zoekmachines. Dit zijn onder andere url, title tags, meta descriptions en header tags. Het is belangrijk dat deze elementen relevant zijn voor de inhoud van de pagina en de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten en de aandacht trekt van de potentiële klanten.

Content die vragen beantwoordt

Het creëren van kwalitatieve content is essentieel voor een succesvolle SEO-strategie. Hierbij geldt dat zoekmachines hoogwaardige, informatieve content waarderen die relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker. Zoekmachines kunnen het bijvoorbeeld niet meer waarderen om pagina’s tegen te komen waar talloze zoekopdrachten staan opgesomd, de bezoeker moet nu echt een goed antwoord vinden op datgene wat men zoekt. Zorg ervoor dat jouw content relevant is voor de zoekwoorden waarop je wilt ranken, maar ook interessant en nuttig is voor jouw doelgroep. Met zulke hoogwaardige content kun je zorgen voor meer organisch verkeer naar jouw website en hogere rankings in zoekmachines. Bijvoorbeeld door het plaatsen van een blog of het toevoegen van informatieve video’s aan jouw website.

Aan de slag

Het verbeteren van jouw SEO-strategie kan een groot verschil maken in de vindbaarheid van jouw bedrijf online, en dus zorgen voor aanzienlijk meer ‘gratis’ bezoeken. Door het uitvoeren van keyword onderzoek, pagina optimalisatie en content creatie kun je ervoor zorgen dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten van zoekmachines. Wil je hier graag hulp bij? We helpen je graag om jouw website zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de zoekvragen van jouw doelgroep. Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om meer organisch verkeer en hogere rankings te behalen. Het zal je verbazen hoe met relatief kleine ingrepen al een groot verschil gemaakt kan worden!

Tim de Klerk

Tim de Klerk