Run Winschoten

De uitvraag

De RUN Winschoten had door haar vele edities een grote verscheidenheid aan communicatiemiddelen opgebouwd. Wat ooit klein begon is inmiddels uitgegroeid tot een enorm evenement met een grote verscheidenheid aan doelgroepen en verschillende belangen. Vanuit daar was de behoefte ontstaan om de marketing te professionaliseren. Er was vraag naar structuur en eenheid van de communicatie-uitingen.

Het ontbrak de Stichting Ultraloop aan kennis en middelen om dit op een professionele wijze uit te voeren. Ficant bood de helpende hand om de promotie te verbeteren. Het doel was het vergroten van de naamsbekendheid, het neerzetten van een professionele afdeling communicatie en het werven van sponsoren.

Het resultaat

Ficant werd ingezet voor het vaststellen van de visie op het gebied van marketing en communicatie, het uitwerken van een marketing- en communicatieplan en het ontwikkelen van een huisstijlhandboek. Een restyle van het oude logo, de vormgeving van flyers en poster en uitwerken van het sponsorplan en de jaarlijkse update hiervan.

De propositie is versterkt: RUN Winschoten, het Ultraloopevent van Nederland. Er is een social mediaplan opgezet, uitgewerkt in een content kalender en uitgevoerd.

Over de RUN

De RUN is Nederlands oudste Ultraloop. 100 km, 50km, 10×10 estafette wegwedstrijd. De wedstrijd wordt sinds 1976 op de tweede zaterdag van september gehouden in Winschoten.

www.runwinschoten.nl