A&S Vancare

A&S Vancare maakt medewerkers, leveranciers en hun klanten nog beter in hun vak met bedrijfswageninrichting. Door te luisteren, adviseren en creëren, leveren ze bedrijfsauto’s op maat. Ze beginnen bij wie jij bent en slaan een brug naar de ontelbare mogelijkheden op het gebied van bedrijfswageninrichting.

De uitvraag

In het kader van het twintig-jarig jubileum van A&S Vancare benaderde Berend Jan Andringa ons. Er was behoefte aan meer scherpte in de communicatie, zodat A&S haar doelgroepen nog beter zou bereiken.

De uitwerking

In een aantal strategische sessies is het de essentie van het merk A&S Vancare opnieuw vastgesteld. Een duidelijk merkverhaal, onderscheidend DNA en een huisstijl upgrade zorgen ervoor dat de communicatie doeltreffend is. Hierbij is ook gekeken naar de verschillende klantgroepen die A&S bediend, van berijder, wagenparkbeheerder tot bedrijfseigenaren. Iedereen heeft een verschillende informatiebehoefte en andere interesses.

Een mooie brochure geeft alle stappen weer waar een klant mee te maken krijgt bij het realiseren van nieuwe bedrijfswageninrichting.

Verder ontstond ‘VOLGAS Vrijdag’, een campagne van A&S Vancare voor hun twintig jarige bestaan. Met speciaal ontworpen logo dat gebruikt kan worden in diverse uittingen. Met een flyer en video wordt bekendheid gecreëerd en nieuwsgierigheid opgewekt bij de klanten van A&S Vancare.

Daarnaast is er een doorlopende samenwerking op het gebied van contentmarketing , waarbij Ficant doorlopend ondersteund. Zo blijven we in beeld bij de doelgroep van A&S. Unieke pijler in dit format is dat we elk kwartaal een klantvideo van A&S maken, waarbij een klant die onlangs een nieuwe bedrijfswageninrichting ontving verteld hoe hij de samenwerking heeft ervaren.

Berend Jan over de samenwerking:

Destijds waren we veel bezig met onze social media, echter focusten we ons meer op de vindbaarheid dan op de communicatie. Dat terwijl we graag een duidelijk verhaal naar buiten wilden brengen, toen zijn we in contact gekomen met jullie. De werkwijze van Ficant sprak ons direct aan! Ons merkverhaal is nu helder en gebruiken deze voor onze website, social media etc. Jullie werkwijze is uniek. Jullie zoeken naar het verhaal achter het bedrijf. Het is persoonlijk en er wordt geluisterd, waarna jullie onze producten en diensten onder de juiste woorden weten te brengen. Én dat ook allemaal in de taal van de klant.

Het resultaat 

Campagne VOLGASVRIJDAG

 

Contentmarketing

 

 

 

Merkverhaal en belofte

Vakmensen verder brengen. Als A&S Vancare doen we dit door iedere vakman in te richten op de toekomst. Met onze maatwerk systeemoplossingen realiseren wij toekomstbestendige inrichtingen voor iedere bedrijfswagen. Zo maken wij werken op locatie duurzamer, productiever en leuker.

A&S Vancare. Ingericht op morgen.