Syntera - Strategie en restyle huisstijl

Syntera | adviesbureau voor bouw en infra, heeft ons benaderd voor de restyle van de huisstijl. In de loop van de jaren zijn er verschillende varianten op het logo ontwikkeld. Deze varianten zijn echter nooit strategisch onderbouwd. Tijd dus om een duidelijke huisstijl neer te zitten die past bij de identiteit, kernwaarden en strategie van het bedrijf.

Om tot een goede huisstijl te komen zijn we eerst begonnen met een marketinganalyse. Daaruit bleek onder andere dat het bestaande logo de kernwaarden en de identiteit van de organisatie onvoldoende liet zien. Bovendien bleek dat buiten de vaste klantenkring, niet duidelijk was welke rol Syntera had in de infrawereld.

In het nieuwe logo zijn de typografie van het woordbeeld en de vijfhoek onveranderd. Wel is de kleur aangepast; turquoise als basiskleur, gecombineerd met grijs. Het geheel heeft een zakelijke, frisse uitstraling, zonder koel of afstandelijk te zijn. Tevens zijn er goed passende accentkleuren vastgelegd, die gebruikt kunnen worden voor de vormgeving van communicatiemiddelen. Daarnaast heeft het logo de toevoeging ‘Adviesbureau voor bouw en infra’ gekregen, zodat de rol van Syntera voor de buitenwereld duidelijk is.

Het gebruik van het logo en de kleuren is vastgelegd in een huisstijlhandboek. Door het gebruik van dit document kan Syntera de nieuwe huisstijl consistent en daardoor krachtig inzetten voor alle communicatiemiddelen.

 

Terug naar overzicht