De 5 meest gebruikte vormen van signing

Signing; in marketingland is het een veel gebruikte term. Het klinkt misschien als een ver-van-mijn-bed-show maar waarschijnlijk doe jij ook aan signing. Het is namelijk niets anders dan een verzamelnaam voor de fysieke, visuele communicatie. Dus de reclame op je auto, de sponsorborden langs het voetbalveld, de lichtbak op het bedrijfspand; het is allemaal signing. 

Nu klinkt het misschien heel eenvoudig, maar signing is wel iets meer dan het ophangen van een paar borden en vlaggen. Je geef er een signaal mee af en je wilt natuurlijk dat het een positief signaal is. Het is dan ook belangrijk dat de signing exact past bij de cultuur en identiteit van je bedrijf of merk. Alleen dan heeft signing ècht meerwaarde en is het een investering waard! Hieronder vind je de 5 meest gebruikte vormen van signing. Welke vormen gebruik jij ook?

 

Naam en logo op bedrijfspand, winkel of auto

Iedereen mag het weten; jouw bedrijf, merk of winkel is de beste keuze. Je wilt het eigenlijk wel van de daken schreeuwen: Hallo! Hier zijn wij! En dat is precies wat je doet als je je naam en logo op bijvoorbeeld een bedrijfspand, winkel of auto plaatst. Je bent zichtbaar, herkenbaar en daardoor vindbaar. Een vorm van signing die heel veel wordt gebruikt.

Bewegwijzering

Misschien zit je in een bedrijfsverzamelgebouw. Of zit jouw bedrijf op een onoverzichtelijk bedrijventerrein? Ik vind het persoonlijk super irritant als het voor mij als klant onduidelijk is waar ik naar toe moet. Goede bewegwijzering is erg belangrijk. Dat kan op allerlei manieren; borden, vlaggen, vloerstickers. En vergeet ook de digitale bewegwijzering niet. Een klant die op je website ‘verdwaalt’ ben je in de meeste gevallen kwijt!

Aankleding ruimte

Wat zegt de aankleding van bijvoorbeeld je winkel, kantoor of wachtruimte over jouw bedrijf of merk? Voelen klanten zich op hun gemak als ze bij jou binnen stappen? Past de sfeer van een wachtruimte bij datgene dat jij wilt uitdragen? Door goed na te denken over de aankleding van de ruimte kun je een sfeer creëren die past bij jou en jouw organisatie of merk.

Beursstand

Als je op een beurs staat, is een pro-actieve houding ontzettend belangrijk. Wachten tot de bezoekers bij jou komen is meestal geen goede strategie. Door goed na te denken over signing zul je meer bezoekers trekken. Een doordacht ontwerp voor je stand, kleurgebruik, vlaggen, banners, bewegwijzering; het zijn allemaal vormen van signing die jou kunnen helpen om een beurs succesvol te maken!

Veiligheidssignalering

Veiligheidssignalering zoals vluchtplattegronden, veiligheidsinstructies en looproutes bij calamiteiten, is een vorm van signing die wettelijk verplicht is. Natuurlijk moeten zaken als brandblussers, plattegronden en instructies vindbaar en herkenbaar zijn, zodat ook in stress-situaties de goede beslissingen kunnen worden genomen. Goede signing kan dan letterlijk van levensbelang zijn!

Terug naar overzicht