Roggeveld drukwerk

Soms ben je toe aan iets nieuws, maar wil je niet een compleet nieuwe huisstijl. Zo kwam Roggeveld Fietsen uit Scheemda bij ons met de vraag om de visitekaartjes en fietsverhuurfolder te restylen. De wensen: een fris ontwerp dat goed aansluit bij de bestaande huisstijl. Iets nieuws dus, zonder alles te vernieuwen.

Voordat we met het ontwerp aan de slag gaan willen wij eerst goed helder hebben wat onze klant echt wil. Wie is onze klant eigenlijk? En wat wil hij uitstralen met het nieuwe ontwerp? Welke sfeer heeft de fietsenwinkel? Wat is de doelgroep? Allemaal vragen waar we eerst een antwoord op willen voordat we aan de slag gaan.

Uit verdere gesprekken bleek dat onze klant een servicegericht bedrijf is, met persoonlijke aandacht voor de klant. Mooie kernwaarden die ook in de communicatie naar voren moeten komen. Want dit maakt Roggeveld Fietsen uniek en herkenbaar.

Met deze informatie zijn we aan de slag gegaan voor het nieuwe ontwerp. We hebben gebruik gemaakt van foto’s waarop Johan en Petra Roggeveld zelf in beeld zijn. Hierdoor heeft het nieuwe ontwerp een persoonlijke uitstraling gekregen. Samen met de frisse uitstraling door het heldere kleurgebruik sluit het nieuwe ontwerp naadloos aan bij de identiteit van de klant. Een mooi begin dat in de toekomst verder kan worden uitgebouwd.

Terug naar overzicht